.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد فرزند شهيد دستغيب از کروبي و موسوي

فرزند شهيد محراب آيت الله سيد عبدالحسين دستغيب گفت: کروبي و موسوي به خاطر هواي نفس و خرده حساب هايي که از گذشته با رهبري دارند اين کارها را انجام مي دهند.

سيد بهاء الدين دستغيب روز دوشنبه در گفتگوي با ایرنا افزود: شهيد آيت الله دستغيب براي ثبت موضوع ولايت فقيه در قانون اساسي در مجلس خبرگان رهبري در کميسيوني به نام ولايت فقيه زحمات زيادي را کشيد.

وي با بيان اين مطلب که شهيد دستغيب در دفاع از ولايت فقيه حاضر به انجام هر کاري بود، اظهارداشت : وقتي که عليه امام خميني (ره) موضع گيري هايي صورت مي گرفت شهيد دستغيب بارها در خطبه هاي نماز جمعه اعلام کرد که هر کس از امام اطاعت کند، از خدا اطاعت کرده است که اين به معني اعتقاد بالاي ايشان به ولايت فقيه بود.

دستغيب ادامه داد: اعتقاد شهيد دستغيب به ولايت فقيه مربوط به بعد از انقلاب اسلامي نيست و شهيد دستغيب در قبل از انقلاب اسلامي نيز به اين امر توجه زيادي داشت.

وي اضافه کرد: شهيد دستغيب از سال 1342 براي امام خميني(ره) پيغام فرستاد و به امام اعلام کرد من در اختيار تو هستم و پرچم مبارزه را از همان زمان برداشته و منبر به منبر و مسجد به مسجد از آرمان هاي امام(ره) دفاع مي کرد.

فرزند شهيد دستغيب گفت: شهيد دستغيب هميشه مي گفت اگر سعادت و خوشبختي را مي خواهيد بايد از فرمان هاي امام و ولايت فقيه اطاعت کنيد و اطاعت از ولي فقيه را بر اطاعت از همه علما واجب مي دانست.

دستغيب اظهارداشت: بعد از مطرح شدن بحث ولايت فقيه در مجلس خبرگان رهبري عده اي مخالف اين مساله بودند و اين ها ولي فقيه را با ديکتاتوري اشتباه گرفته بودند و شهيد هميشه مي گفتند بايد پاک ترين فرد را براي ولي فقيه انتخاب کنيم تا بتواند مسووليت هدايت مردم را برعهده بگيرد.

وي افزود: شهيد دستغيب وقتي که آيت الله خامنه اي در سال 1360 مي خواستند رييس جمهوري شوند در مورد ايشان مي گفت که آيت الله خامنه اي فردي است که هواي نفس ندارد و بنده مخلص خداست.

دستغيب بيان کرد: اگر امروز شهيد دستغيب بود، قطعا از مقام معظم رهبري اطاعت مي کرد، چون اعتقاد داشت که ولي فقيه بايد يک نفر که از هر لحاظ اعلم باشد و علاوه بر آن شجاع باشند که الحمد لله همه اين صفات در مقام معظم رهبري وجود دارند.

وي ادامه داد: شهيد در خطبه هاي نماز جمعه هميشه مي گفت که بايد باورتان شود که امام خميني(ره) نايب امام زمان(عج) است.

فرزند شهيد دستغيب گفت: شهيد دستغيب پنج پسر به نام هاي سيد هاشم ، سيد محمود ، سيد محمد هادي ، سيد محمدعلي ، سيد بهاء الدين و سه دختر به نام هاي صديقه ، بتول و زهرا بيگم دارد و به غير از اين ها احدي حق ندارد خود را به عنوان بيت شهيد دستغيب معرفي کند.

دستغيب با بيان اين مطلب که زماني که پدرم به شهادت رسيد، من دانشجوي رشته ادبيات بودم و دوسال بعد فارغ التحصيل شدم و سربازي هم رفته بودم، اظهارداشت: آن زمان ميرحسين موسوي نخست وزير بود و من براي استخدام در آموزش و پرورش رفتم که دو سال مرا در گزينش معطل کرد و يکي از دلايل دوسال معطل کردن من اين بود که چرا به مسجد آتشي ها (محل اقامه نماز سيد علي محمد دستغيب) نمي روم.

وي ادامه داد: موضع گيري هاي سيد علي محمد دستغيب درست نيست و اين موضع گيري ها همسو با مشي و انديشه شهيد دستغيب نمي باشد و اگر شهيد امروز بود، با اين موضع گيري ها مخالفت مي کرد.

دستغيب اظهارداشت: من در انتخابات اخير به مهدي کروبي راي دادم و الان هم از راي دادن به او پشيمان هستم، چون يکي از ويژگي هاي يک روحاني بايد گذشت بوده و از رهبري اطاعت کند، ولي آقاي کروبي با کارهاي پس از انتخابات خود باعث تعجب همه شد.

وي افزود: در زمان انتخابات، يکي از آقايان که از منسوبين ما بودند و از نام شهيد دستغيب هم استفاده هاي زيادي کردند، مي گفتند به هر ماشيني 80 تا 100 هزار تومان داده است که به نفع ميرحسين موسوي شعار بدهند که اين با اعتراض ما مواجه شد.

دستغيب ادامه داد: بعد از شهادت شهيد دستغيب، فرزندان شهيد مظلوم واقع شده اند و هيچ توجهي به آنان نشده است و خيلي از افراد به اسم شهيد دستغيب وارد مجلس شدند.

فرزند شهيد دستغيب با بيان اين مطلب که مرحوم شهيد دستغيب يک وزنه اي بود که الان کمبود آن در جامعه احساس مي شود، افزود: ما نبايد روحانيت را طوري در جامعه مطرح کنيم که دشمن فرصت بهره برداري پيدا کند.

دستغيب اظهارداشت: خيلي از خبرگزاري ها و رسانه هاي خارجي سيد علي محمد دستغيب را به عنوان فرزند شهيد دستغيب معرفي کرده اند، در حالي که سيد علي محمد دستغيب خواهر زاده شهيد دستغيب است و ما روابط عمومي نداريم.

وي ادامه داد: امام خميني(ره) شهيد دستغيب را متعهد به نظام جمهوري اسلامي ايران معرفي کردند و اگر امروز هم شهيد در حيات بود، قطعا متعهد به جمهوري اسلامي بودند.

دستغيب اضافه کرد: در زمان پهلوي کسي جسارت و جرات توهين به عکس شاه را نداشت ولي امروز مي بينيم افرادي به مقدسات و آرمان هاي ما به راحتي توهين مي کنند.

فرزند شهيد دستغيب گفت: بايد فراموش نکنيم که در قبل از انقلاب اسلامي در چه شرايطي بوديم و الان در چه شرايطي هستيم و بايد اين شرايط را قدر بدانيم.

دستغيب اظهارداشت: کروبي و موسوي به خاطر هواي نفس و خرده حساب هايي که از گذشته با رهبري دارند اين کارها را انجام مي دهند.

وي افزود: اين ها به اين نتيجه رسيده بودند که پيروز مي شوند ولي وقتي ديدند که پيروز نيستند بحث تقلب در انتخابات را مطرح مي کنند و من تقلب در انتخابات را قبول ندارم.

دستغيب ادامه داد: اگر کساني ولي فقيه را قبول ندارند يعني با قانون اساسي و راي مردم مخالفند و اين ها چه جور مي خواهند رييس جمهور بشوند.

وي اضافه کرد: در انتخابات اخير عده اي مي خواستند با هياهو راي را به نفع خود رقم بزنند.

دستغيب با بيان اين مطلب که شرايط کشور ما با 31 سال پيش خيلي فرق کرده است، اظهارداشت: اگر کسي امروز بخواهد مقابل مردم بايستد و در مقابل مردم مقاومت کند توسط خود مردم کنار مي رود.

او افزود : دشمن در کشور ما به دنبال جاي پا براي خود مي گردد و در اين انتخابات با شعار سبز وارد شد.

وي با بيان اين مطلب که بايد به عنوان نقطه اتکا از مقام معظم رهبري اطاعت کنيم يادآور شد: امروز دليل اينکه شهيد دستغيب مي گفتند هر کس از امام اطاعت کند از خدا اطاعت کرده است را مي فهميم.

دستغيب ادامه داد: آقايي که روزي رييس بنياد شهيد و نماينده امام (ره) بوديد امروز نبايد فراموش کنيد که ما چقدر شهيد و جانباز براي حفظ اين انقلاب داديم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 دي 1388
جناب دستغيب يقين بدانيد با توجه به زندان ها و شكنجها يي كه كروبي در زندان شاه ديده اند از شما به انقلاب دلسوزتر هستند
نا شناس 30 دي 1388
در خبر ها دبده بودم بیت شهید دستغیب به آتش کشیده شد . تازه میفهمم این اینگلیسی ها کی اند و چی کار دارند می کنند . این بابا سید علی محمد دستغیب دشمن شهید محراب دستعیب است .

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.